16 Temmuz 2011 Cumartesi

Sanatsal Uçan Tekme

Aylak aylak dolaşırken bir şey çarptı gözüme. Ian Gamache: artist: Bir önceki yazımı yazdıran insan. 
Bir insan nasıl artist olur, gördüm. O beni görüyordu. Beni görmesinin ve gördüğünü göstermesinin onun kendini sanatçı olarak tanımlamasına yettiğini düşündüm. Beni hiç tanımıyor üstelik. Ama görüyor, anlıyor ve anlatıyor. Çubuk adamlarla hem de.


Birkaç resmi görür görmez etkiledi beni, çağırdı. Kendilerine baktırdılar. Resimden, kolajdan pek anlamam (fotoğraftan da). Anlamadığım bir şey beni içine çekiyor ve hiç aklıma gelmeyen, kelimelere dökemediğim şeyler düşündürüyor. İmgelerle düşünüyorum ve kelime karşılığı yok bunun. Ses imgesi gibi. Post-rock'ın tınısı benim için neyse bu adamın resimleri de ona dönüşüyor. Hem de oldukça sert bir şekilde çarparak, yaralayarak, acıtarak. 


Ayağa kalk! diyen de o. 

Gören ve tedirgin eden, yıpratan ve dönüştüren de.















Ian Gamachi









 

  


 Godspeed You! Black Emperor - Moya

Hiç yorum yok: