22 Temmuz 2013 Pazartesi

d eğer -

iyi ve az olan değerlidir; güzel ve az olan daha değerlidir;; güzel ve tek olan çok değerlidir;;; tanımlanamayan ve tek olan,, hayatta bir kere olan,,, aynı zamanda hem en iyi hem de en güzel olan değerler ötesidir.

André Gide, "Değer düşüncesini silmeliyiz içimizden; akıl için çok büyük bir engeldir o" derken ne demek istemiş olabilir diye çok düşündüm. Bir düşünceyi silmek için çok düşünmek gerekir. Keşke daha basit olsaydı, halihazırda fazlasıyla ikna olmuşken, "tamam, silelim hemen" diyebilseydim. İçimizdeki değer düşüncesini.

hayatta bir kere olan'ı da silebilsem içimden... işte o zaman, hayatın bir anlamı kalmazdı. en azından düşünmesem belki biraz basit olurdu yaşamak. Keşke daha basit olsaydı. Çok ikna olmuşken koyun da oluverseydim. Bütün güzel çiçekleri yerdim, kimse ses etmezdi.

Aslında basittir yaşamak. Bunu da çok düşündüm. Yaşamamak çok zor ve sıkıcı olurdu, bu yüzden.

7 yorum:

negatif dedi ki...

koyun olunca, güzel çiçekleri yeyince mutlaka bir ses eden çıkardı. çiçeklerin 'sahipleri' var. kafana göre yiyemezdin.

negatif dedi ki...

dağdaki çiçeği kim ne yapsın be! bi git.

dedi ki...

koyunlar için olan çiçekler de var ve onlar da çok güzeller. balları da çok hoş kokulu oluyor. dağda yetişen çiçeği bahçende ya da evinde yetiştiremezsin. ayrıca dağ çiçeklerine böyle kötü hisler beslersen yoğurdun ekşi ve kekremsi olur, benden başka kimse de yemeye cesaret edemez.

bazen kendini besin zincirinin neresinde bulabileceğine şaşarsın.

heidi'nin dedesi ve ekibinin yaptığı araştırmaya göre dağdaki çiçekleri yiyen koyunlar bağzı koyunlardan daha anlamlı bakıyormuş. adımları daha ritimli, me'lemeleri daha makamlı oluyormuş ve insanın yüzüne doğru hapşurup sümkürmüyorlarmış :P

inşallah karşına bir koyun olup peşine takılmaktan gocunmayacağın biri, ya da o tarifsiz biricik çiçek çıkar.

bazen bir arı oluruz. bazen bi rüzgar.

rüzgar fısıldar, bir kokuyu getirir, bir kokuyu dağıtır. sinüzit yapar. perdeleri savurur. uçurur. kurutur. harlatır. dalgalandırır. gözüne toz kaçırır vs. vs. rüzgarla oldukça fazla zaman geçirdim. hala daha yakamı bırakmış değil. ne yapayım bilmiyorum.

cereyanda kaldım anne, üstümü örtmediler,
ve ben ağzım yüzüm birbirine karışmış,
ve tutulmuştu boynum tam nefes aldığım yerden.

yeninci yeni.

insan olmak en zoru...
bütün hepimiz için.

negatif dedi ki...

pasaklı şiirler antolojisi için çok uygun bir şiir bu yeninci yeni şiiri. şöyle de bir motto düşündüm: "şiir kırılır, yen içinde kalır."

sevgili zö, bir gün pasaklı şiirler antolojisi'ni gün yüzüne çıkarabilirsek senin şiirini de orada görebilir miyiz? paylaşır mısın bizimle? biz, insan olmaya çalışan aday insanlarla.

------------------------
dağ çiçeklerini yiyebilecek bir koyun olsaydım yeri gelmişken yabani bir koyun olurdum. inanlardan kaçardım. bu da demek oluyor ki kimse benden yoğurt yapamazdı. heidi'nin dedesi ve ekibi çok iyi insanlar olsalar bile beni araştırmalarına izin vermezdim.

bir de koyun olsaydım bütün güzel çiçekler arasında ayrım yapmazdım. kimsenin peşinden koşmazdım. yine de bağzı koyunlardan daha anlamlı bakacağımı sanıyorum.

-----------------------

şiir meselesinde ciddiyim. yorumun için çok teşekkür ederim.

-----------------------

insan olmak bazen çok kolay oluyor. fırsatları iyi değerlendirmek gerek.
örnek:
http://golgesinebasanadam.blogspot.com/2012/03/bu-fotografa-bir-sure-baktktan-sonra.html

dedi ki...

of.. uyuyakaldığımda o kadar çok kabus görmüşüm ki sarsılmış vaziyetteyim.

şiirlerimi pek biriyle paylaşmaktan hoşlanmıyorum genelde. hemencecik yazılmış bir şiircikti. senin için yazmıştım. ve benim halim için. yazdıkların tam nefes aldığım yerin üstüne oturunca :>

istiyorsan pasaklı şiir antolojisi için kullanacağın şiirler yazmaya çalışayım. sadece bu küçüğü kullanmak istiyorsan da şiir senin zaten. nasıl istersen kullanabilirsin.
şiirle ilgili kendi dünyamda oluşturduğum bir motto var.
"şiir kalpten kalbe atılmış bir mektuptur. muhatabı dışında kimseyi ilgilendirmez." yine senin sayende bulduğum bir mottoydu ama genel olarak şiir dünyasına da uyarlanabiliyor. öyle özel bir posta ki eline ulaşmasının zamanlaması bile mükemmel... eğer kullanmayı bilirsen...

koyun da olsan sana bir mektup atardım :>

ben de resim için teşekkür ederim.
az önce de şununla karşılaştım. flickr gösterir diye umuyorum.

http://farm3.staticflickr.com/2866/9355990337_c27e4df0f3_o.jpg

fırsatları değerlendirmek için korkuları yenmek gerekiyor... gibi.

negatif dedi ki...

antoloji fikri hayata geçmeden önce mutlaka haber vereceğim.

fırsatları değerlendirmek için daha önce birçok fırsat kaçırmış olmak da gerekebilir. bir fırsatın fırsat olduğunu anlamak için fırsatların nasıl bir şey olduğunu bilmek gerekir çünkü. doğamız gereği insan olmaya çok yatkınız. fırsat kaçırmaya da yatkınız.

aşılacak çok engel var. korkular da dahil.

alter ego dedi ki...

zö harikasın ya.