11 Mart 2012 Pazar

6+6=12. soru: İnsan insana bunu yapar mı?

17 yorum:

Uitwaaien dedi ki...

bu soruya benzer bir soru bende çözmüştüm..
gülüp geçmek mi
oturup ağlamak mı
çık kestiremedim
!

negatif dedi ki...

neresinden tutsak elimizde kalır. beni üzüyorlar böyle sorularla.

... dedi ki...

yazık annem naapsın bu devirde saf ve temiz bir eş bulmak kolay mıııı??

ciddi bir sorun bu, buralara kadar taşınması normal :)

negatif dedi ki...

şimdi bu soruda "bulmak" ve "evlenmek" eylemleri var. ben en çok bunlara takıldım.

evlenememiş çünkü bulamamış. yani aramış. arama kriteri ne? saf ve temiz bir eş. bir de savunma mekanizmamız var. yani bu evlilik meselesi onda bir kaygı yaratmış ve bu kaygıdan kurtulmaya çalışmış.

bu soru bana hiç masum gelmedi. toplum baskısı, insanları belli özelliklerle sınırlandırma, dayatılan bakış açısı gibi şeyler yüzünden.

sıradan bir soru sıradan bir soru olmalı. neden gereksiz ayrıntılara boğup abuk sabuk şeyler düşündürüyorlar hiç anlamıyorum.

ayrıca o kadın saf ve temiz bir eş aramak yerine insanlarla dostça ilişkiler kurup onları oldukları gibi kabul etmeyi önemserse, mükemmeliyetçilikten biraz uzaklaşırsa ve neden evlenmek zorunda hissettiğini anlamaya çalışırsa bence şansı biraz artar. umarım gönlüne göre birini bulur da böyle sorularda başrol oynamaktan kurtulur. bir de bağlaç olan de'yi ayrı yazmasında yarar görüyorum.

alter ego dedi ki...

Bunun cevabı D şıkkı mıymış peki? Eh yani bi rasyonalize etme durumu var tabi.

Ben bu kavramları bilmem ama B şıkkı da olabilir gibi. Yani şimdi kadın saf ve temiz bir eş bulamadığı için evlenemiyor, bu konuda yapabileceği bir şey olmadığına inanıyor ve "bekarlık sultanlıktır"a yontarak bir savunma mekanizması geliştiriyor. Yani yer değiştiriyor.

C şıkkı inkar da olabilir. Yani evlenmek zorunda olduğunu düşünüyor ama saf ve temiz bir eş bulamadığı için evlenip de ne yapacağım diyerek evliliği yadsıyor.

Hepsi de olabilir hehe :)

Bu eğitim bilimleri çok absürt ders onu anladım.

negatif dedi ki...

Yok bu o sorulardan değil. Cevabı çok belli. Bekarlık sultanlıktır dediğini görür görmez yapıştırdım cevabı :) D şıkkı doğru. Rasyonalize etmek, akla uydurmak ve mantığa bürümek olarak da geçiyor. Yadsıma, hırsızlık yapan birinin ben öyle bir şey yapmadım demesi; yer değiştirme, patronuna kızan birinin eve gelip hıncını çocuğundan çıkarması gibi düşünülebilir.

alter ego dedi ki...

Ben de öğrenmek istiyom bu eğitim bilimlerini hehe :)

negatif dedi ki...

bu psikoloji kısmı. eğitim bilimlerinin geri kalanını öğrenmek isteyeceğini sanmıyorum :) eğitim psikolojisi iyidir ama. istersen kitaplarımı verebilirim sana.

alter ego dedi ki...

Evet zaten o eğitim psikolojisi bir şekilde karşıma çıkıyor hep. Sizlerden birkaç şey öğrenince dikkatimi çekti yani. Kitaplarından birini alabilirim. Eski basımlarından işine yaramayacak olan vardır herhalde.

negatif dedi ki...

Var tabii. Geldiğinde veririm.

Uitwaaien dedi ki...

ben de verebilirim kitaplarımı (:

negatif dedi ki...

alter egocum bak nasıl da hevesliyiz onlardan kurtulmaya :)

Uitwaaien dedi ki...

(:

alter ego dedi ki...

Umarım kurtulursunuz onlardan :)

x dedi ki...

beni de rasyonalize ettiler...

negatif dedi ki...

hmm.

Selami Ş. dedi ki...

kpss belası vardı bu sene sanırım. Neticeler gelse artık, kafamızda bitse a-b-c-d-e ...